FORGOT YOUR DETAILS?

Visuele Identiteit Buro Berlinde

Buro Berlinde helpt Young Professionals hun talenten te ontdekken en een baan vinden die bij hun talenten past. Ze legt een link tussen bedrijven en jongeren. Buro Berlinde gelooft dat elke Young Professional meer dan één talent heeft. Een som der delen. Met behulp van trainingen en coaching worden de Young Professionals op weg geholpen om hun doelen in het werkveld te bereiken.

Om deze uitdaging visueel tastbaar te maken zijn we met Brand Thinking aan de slag gegaan om een passende merkidentiteit te ontwerpen.

Het proces was gestart met een brandingsessie. Door middel van Brand Thinking zijn we op zoek gegaan wie Buro Berlinde is: missie, visie, kernwaarden, verbale identiteit en vervolgens de visuele identiteit. Branding is de grondslag om te komen tot een huisstijl dat één op één aansluit met het merk. Vanuit dit gegeven is er in enkele fases een pakkende huisstijl tot stand gekomen.

De typografie, een sans-serif, dat modern is en de doelgroep aanspreekt. Het beeldmerk vertaald de boodschap van Buro Berlinde. Het beeldmerk is een bol die de ontwikkeling laat zien van elk talent. Het symboliseert de weg die Young Professionals bewandelen en een eigen unieke persoon creëert. Het beeldmerk is ontwikkeld op een autonome wijze wat zorgt voor onderscheidenheid van het merk. Voor meer kijk op BuroBerlinde.nl

TOP